יום רביעי, 26 באוקטובר 2016

המשקה הטבעי לאיזון רמת הסוכר בדם לאחר ארוחה


ראשית הודעה: סדרת כתבות כמו הראשונה שפורסמה אתמול בנושא הפיכת מטבח לבריא, אינה מתפרסמת כאן ברצף. בעיקר משום שמגוון הקוראים בבלוג מתעניינים כל אחד באג'נדות שונות המוצגות כאן, ולכן כתבות בנושאים דומים מתפרסמים כאן בתפזורת ולא כיחידה אחת רציפה. אבל מי שאינו רוצה לפספס פוסטים בנושאים המעניינים אותו, ניתן להירשם לקבלת עדכונים במייל. אל דאגה, בכתובת המייל שלכם לא יעשה שום שימוש אחר מלבד משלוח אוטומטי של עדכונים. ואגב אני תמיד מתפלא על כל אלה שחוששים להירשם מחשש ניצול כתובת המייל 'הפרטית והקדושה', כאשר הכתובת הזו גלויה בשל ההרשאות שנתתם בהורדת אפליקציות חינמיות וגם כאלו שאינן חינמיות (על כך אקדיש רשומה נפרדת), או בזליגת כתובת המייל שלכם מרשימות אנשי הקשר של חבריכם, שהורידו אפליקציות ברשת למחשב או לסמרטפון ובכך נתנו גישה לרשימת אנשי הקשר שלהם.
אז כאמור אל דאגה, ההרשמה כאן אוטומטית לחלוטין ולא נעשה בה כל שימוש מלבד שליחת עדכונים אוטומטיים כשמתפרסמים פוסטים חדשים. 

אחרי שציינתי את זה הבה נעבור לנושא הפוסט היום, שהוא אחד מסדרת פוסטים לטיפים טבעיים, לאיזון רמת הסוכר בדם לסוכרתיים ולבריאים (עדיין).

ראשית נתון מדהים: הישראלי הממוצע צורך 75 קילו סוכר בשנה! הסוכר הוא גורם ממספר אחד להשמנה ולא השומנים שבמזון (וזה כמובן לא אומר שכל השומנים בריאים - על כך ברשומה נפרדת).

צריכת הסוכר המטורפת הזו כבר נותנת את אותותיה וארגוני הבריאות צופים שבעוד כעשור,  כשליש מאוכלוסיית העולם השבע יחלו בסוכרת במהלך חייהם.
כלומר, אחד מכל שלושה אנשים בחברה יחלה בסוכרת. למי שאיננו יודע, הסוכרת היא מחלה ממאירה ממש - סיבוכיה מובילים להתקפי לב, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות וצורך בדיאליזה, עיוורון, אבדן תחושה וקטיעת גפיים.

קיימים שני שלבים למחלה:

השלב הראשון הוא שלב טרום סוכרת (כאשר רמת הסוכר בדם בצום 101-125 מיליגרם לדציליטר). שלב זה עדיין ניתן להיפוך בעזרת שינוי אורח חיים (פעילות גופנית ותזונה דלת סוכר זמין. ויש מחקרים המצביעים על היתרון שבנטילה יומית של טבלית מטפורמין הידוע גם בשם גלוקמין יחד עם תזונה מוקפדת). 

 בשלב השני של התקדמות המחלה - כאשר ערכי הסוכר בדם בצום הם 126 ומעלה וההמוגלובין המסוכרר (המוגלובין A1C) בדם הוא 6.5-7.0,  המחלה לרוב כבר אינה הפיכה. בשלב זה הכרחי טיפול תרופתי. אבל גם כאשר המחלה כבר אינה הפיכה  - 30% מהטיפול לאיזון רמות הסוכר תרופתי ו - 70% דיאטה!

כמו לכל תרופה, גם לתרופות כנגד סוכרת תופעות לוואי, אך ללא נטילתן התוצאות הרפואיות רעות שבעתיים. ולכן אין מנוס מנטילת תרופות כאשר ערכי הסוכר בדם גבוהים (סוכרת). אבל כאמור, בעזרת שמירה על אורח חיים נכון (דיאטה ופעילות גופנית) קל יותר לאזן את רמות הסוכר בדם ולהפחית מינון התרופות למינימום.

בבלוג זה אביא סידרת טיפים תזונתיים שעוזרים לאיזון רמות הסוכר בדם (גם בבריאים). אחד מהם היא שתיית תה צלף קוצני פעמיים ביום, ראה בפוסט כאן.

והיום אקדיש את הפוסט להכנת משקה פשוט שיעזור לאזן את רמות הסוכר בדם לאחר כל ארוחה. 

סוכרתיים - ערכו ניסיון: מדדו את רמת הסוכר שלכם בדם  (בעזרת גלוקומטר שבוודאי יש לכם) שעתיים לאחר כל ארוחה, במשך שבוע. לאחר מכן התחילו לשתות את המשקה שיתואר כאן בהמשך עם כל ארוחה במשך שבוע, ושוב מדדו את רמות הסוכר בדם שעתיים לאחר הארוחות.  רשמו את ערכי הסוכר וחשבו את הממוצע השבועי לפני ואחרי שתיית המשקה שיתואר כאן בהמשך. האם ממוצע ערכי הסוכר שלכם ירד בעקבות שתיית המשקה?

להלן מתכון הכנת משקה 'הפלא' הטבעי לאיזון רמות הסוכר ולאחר מכן הסבר קצר כיצד הוא פועל.

הכנת המשקה

- מלאו צנצנת זכוכית בינונית שטופה, מיובשת ונקייה ( למשל של לפתן או חמוצים) בכוס מי סודה (בהכנה ביתית רצוי ממים מינרלים).

- להוסיף לצנצנת כף גדושה של חומץ תפוחים (רצוי אורגני ללא תוספות כימיקלים בהכנה).

- מוסיפים מיץ מרבע לימון סחוט. לא חייבים לדייק, אפשר גם קצת יותר.

- סוגרים הצנצנת במכסה, הופכים אותה פעמיים שלוש בעדינות לערבוב, ושותים את המשקה לפני או במהלך הארוחה. 
אם אין מכסה אפשר לערבב בכפית.

המשקה הזה אפילו טעים ומרענן כשמתרגלים לשתות אותו.

מהו סוד הקסם של המשקה?

המשקה הזה מגרה את מערכת העיכול להפריש חומצות עיכול המסייעות להמרצת תהליך העיכול ובעקיפין לאיזון בספיגת הסוכר לדם. 

סוכרתיים - אשמח לשמוע מכם  בתגובות כיצד היטיבה שתייה קבועה של משקה זה בארוחות עם רמות הסוכר שלכם בדם. ניתן גם ליצור קשר בכתובת:
kankanhate@walla.co.il

אזהרה - המשקה אינו מיועד במקום טיפול תרופתי, אלא כהשלמה להורדת המינון התרופתי לאחר ניטור רמות הסוכר בדם.

טיפים נוספים לאיזון רמות הסוכר בדם יתפרסמו ברשימות עתידיות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)