יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

זהירות! צבעי שיער מסרטנים ומסוכנים שבעתיים במפגש עם חומרים משמרים במזון


שחורדיניות - בסיכון גבוה לסרטן!

צבעי שיער מכילים שלושה מרכיבים בעלי רעילות גבוהה, במיוחד שמשתמשים בהם לצביעה עמוקה של שורשי שיער וחשיפה ארוכה לעור הקרקפת. שלושת המרכיבים הכימיים האלה הם:

1.  p-Phenylenediamine (PPD) – PPD
שימוש ממושך עשוי לפגוע בכליות ובכבד. עשוי לגרום להתקפי אסטמה, ורטיגו ופגיעות עצביות נוספות.

2. צבעי Aniline
ידועים בספרות הרפואית כצבעים טוקסיים (רעילים) ומגרים את ריריות העיניים. דווחו בספרות הרפואית על מקרי עיוורון לאחר מגע עם העיניים.

3.  4-ABP 
חומר קרצינוגני (מסרטן!) המצוי במרבית צבעי השיער לשחור, אדום ובלונד.

לפיכך, כדאי להמנע מצביעת שיער. במיוחד לצורכי שינוי צבע מולד. לפחות להמעיט בתדירות הצביעה.


אבל עכשיו מגיע משהו שהציבור אינו יודע - על שילוב בין צביעת שיער לתזונת חומרים משמרים. גם אני לא ידעתי, עד שהשתתפתי בלימודי האקדמיים, בקורס מתקדם בגנטיקה וטוקסיקולוגיה (תורת הרעלים). 

הכבד הוא האיבר בגוף המשמש לפירוק וסילוק חומרים רעילים החודרים לגופנו. בקורס למדנו במשך שעתיים על שני מסלולים ביוכימיים שנפגשים בימים שלאחר צביעת שיער ואכילת מזון עם חומרים משמרים במזון תעשייתי (ראה בפוסט הזה והזה). מפגש התוצרים במסלולים הביוכימיים האלה המתרחשים בכבד - מוביל לשיעור מוטגני (מעורר מוטציות) גבוה בתאי הכבד ובהתאם לשיעור סיכון גבוה לסרטן הכבד. לסרטן לוקח שנים מהתרחשות המוטציות ועד שהוא מתפתח ומתגלה. וכידוע אז כבר מאוחר מדי, בוודאי לגבי סרטן הכבד.




סרטן הכבד הוא מהאלימים שבסוגי הסרטן. אינו מגיב טוב לטיפולים ושיעור הריפוי אפסי. כדאי לזכור שמספיקה מוטציה מסרטנת בתא כבד אחד בלבד. תא זה מאבד את וויסות קצב חלוקת התא. בעוד שתאי הכבד מתחלקים בממוצע פעם אחת לשנה, התא הסרטני שאיבד בקרת חלוקה, מתחלק ומתרבה ללא הרף. סרטן הכבד עמיד מאוד לטיפולים כימותרפיים ולהקרנות.

המלצות

1. להמנע ולפחות להמעיט ככל האפשר בצביעת שיער.

2. לבדוק שצבע השיער שקנית אינו מכיל אחד משלושת המרכיבים שהוזכרו למעלה. מרבית הסיכויים שהוא מכיל לפחות אחד מהם).

3. להמנע מאכילת מזון תעשייתי ובמיוחד מחומרים משמרים מספר ימים לפני ולאחר צביעת השיער. שימו לב - במרבית המוצרים התעשייתים נמנעים מהמילים 'חומרים משמרים' ו'צבעי מאכל'. במקומם נעשה השימוש המטעה במילים 'מעכבי חימצון' או מווסתי חימצון' או בקידוד של מספרי E. ראו הוזהרתם!

4. להרבות בשתיית חלב איכותי (ללא משמרים ומספרי E) במספר ימים לפני ואחרי צביעת השיער. החלב מנטרל חלק מהחומרים הרעילים במערכת העכול.
( אבל לא לבנות על כך כהגנה מלאה של מאה אחוז)!


יום נעים
ורק בריאות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)