יום ראשון, 14 באוגוסט 2016

הודעה לקוראי הבלוג / תעתועי רעב


ראשית הודעה לקוראי הבלוג. מערכת התגובות עודכנה מגוגל פלוס לדיסקוס, לנוחות המגיבים. למערכת זו יש מספר אופציות תגובה והסבר קצר כיצד להגיב לבלוג, תוכלו למצוא בקישור כאן.


לצערי המעבר למערכת תגובות דיסקוס אינו מטמיע את התגובות הקודמות שנשלחו בעבר. התגובות דרך גוגל פלוס לא נמחקו, אבל הן לא מוצגות יותר בפוסטים הישנים עמכם הסליחה.

באחת התגובות הקודמות, שלא הספקתי לענות, היתה איזושהי נימת מורת רוח על כך שהפוסטים בבלוג עוסקים רק באזהרות כנגד סיכוני צריכה מסוימים, מזונות, צביעת שיער וכדומה. 

בהתייחס לכך, ראשית אני רוצה להזכיר את משפט המפתח של הבלוג המקביל 'חשיבה חופשית פלוס' - "עובדות אינן נעלמות אם מתעלמים מהן". ברוח זו, יש שנוח להם לא לדעת. אני דווקא חושב שיש להביא לידיעת הציבור סיכונים. אומרים שידע זה כוח. אבל ידע זה גם בריאות והבריאות אינה מתחשבת באמונות או בהתעלמות מהאמת. כבר אמר הרמב"ם שאלוהים אינו עוזר (מרפא) את מי שאינו עוזר לעצמו. עולם ורוד קיים רק באגדות.

שנית, הבלוג עדיין בחיתוליו, הוא מכיל קטגוריות שונות וחדשות יתווספו (בסרגל מתחת לכותרת הבלוג). אחת הקטגוריות שכבר קיימות היא 'טיפים תזונה' . טיפים נוספים בתחום זה, בתחום הרפואה והבריאות, המלצות ומדריכים בתחומי חיים שונים יתווספו בהמשך. אז בהחלט לא רק 'אזהרות'.


***



 אשליה מוחית וטיפים בצידה

יש אנשים (במיוחד אנשים שמנים) ש'צמא' מתורגם במוח כ'רעב'. אלה אוכלים כאשר למעשה הם רק צמאים. אמנם המזון מכיל גם נוזלים, אבל לא מספיק ולכן תחושת הרעב המוטעה של הצמא מביאה לאכול עוד ועוד ו... להשמין. בעת מחסור בנוזלים מעוכב בגוף גם התהליך הביוכימי של פירוק השומנים לאנרגיה.

אם כך, רוצים לרזות - הרבו לשתות.

* 2 כוסות מים לפני תחילת הארוחה. שיכחו עצות 'סבתא' להמנע משתיה לפני ובשעת הארוחה. סבתא צודקת ששתיה באמת מדכאת תיאבון, אבל רוב הציבור אינו סובל מתת תזונה וזקוק לעידוד אכילה ולדיאטת השמנה.

תחושת רעב בין הארוחות - החליקו שתי כוסות. מים אמיתיים, לא מיץ ממותק. 




מי סודה תוססים (לא משקאות תוססים מתוקים ולא תוססים עם ממתיקים מלאכותיים) - אפילו עדיפים להקטנת תחושת הרעב.

* כמה לשתות? לפחות 10 כוסות  (2 ליטר) מים/סודה ליום. קפה ומרקים לא נחשבים במנין הנוזלים. הקפאין והמלח משתנים וגורמים בעצם לאיבוד נוזלים. לכן על כל כוס קפה או מרק, יש לפצות ולשתות עוד כוס מים. בימים חמים או פעילות גופנית מסיבית - יש לשתות אפילו יותר, בשל אבדן נוזלים מואץ בזיעה.

* אם ינהלו רישום, רבים יגלו שהם אפילו אינם מתקרבים לכמות היומית הנחוצה של 2 ליטר. 

אז מה עושים כדי לעודד כמות השתיה הנחוצה?

1. מים קרים / מי קרח  - קל ו'טעים' יותר לשתות.
2. מעט עלי נענע, מנטה, מליסה או גרניום לימוני  למים מוסיפים ארומה למשקה, ללא תוספת קלוריות. אפשר להשתמש בעלים (ששומרים במקרר) לשימוש חוזר מספר פעמים באותו היום. 
3. הוספת פלח לימון, פלחי פירות אחרים (תות, אפרסק וכדומה), ואפילו מספר פרוסות מלפפון - גם הם מוסיפים לארומה של המים.
4. המשקה האהוב עלי - מי סודה, שבבי (או קוביות) קרח ומעט לימון סחוט. 
סוחטים בבוקר לימון לכוס ושומרים במקרר. מוסיפים מעט לפי הטעם לכל כוס סודה. אפשר לקחת בקבוקון עם לימון סחוט לעבודה.

סיימת את הארוחה ועדיין אין תחושת שובע

לא לאכול יותר! עוזר לשתות כוס מים, והשובע יורגש רק כ- 20 דקות לאחר סיום הארוחה. בדוּק! כי קיימת במוח השעיה של תחושת השובע. 

כמו שהצמא מתורגם לרעב, כך גם השעיית תחושת השובע הם זיופים של המוח. להשעיית תחושת השובע הייתה חשיבות אבולוציונית לאדם הקדמון. שהיה תלוי בהצלחת וזמינות הציד. לכן, לאכילה יותר משנחוץ (בשל השעיית תחושת השובע) הייתה חשיבות השרדותית בתנאים של אספקת מזון לא סדירה. לצערנו הגנטיקה עדין לא השתנתה ולא הותאמה לעידן השפע. הגנטיקה והביוכימיה של מרביתנו לא השתנתה מזו של האדם הקדמון. 

Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain


 https://www.youtube.com/watch?v=g4flAZEgtjs


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)